Francuskie specjały
Włoskie specjały
Sekrety deski serów
Eurial w liczbach
IQF

Jesteś tutaj

Z czym warto podawać ser?

Z czym warto podawać ser?

1) Z czym warto podawać ser?
Najlepsi kucharze ciągle szukają nowych receptur. Mieszają ze sobą składniki i smaki. Ty też możesz spróbować znaleźć oryginalne połączenia dla serów. Mieszaj odważnie struktury i aromaty. Możesz też postawić na sprawdzone duety, które zawsze smakują doskonale.

Ser i pieczywo
Perfekcyjne połączenie. Możesz delektować się 3-4 plasterkami dowolnego sera dziennie. Wybieraj chleb jaki lubisz: razowy, na zakwasie, tostowy, z rodzynkami albo orzechami. Na ciepło i na zimno.

Ser i owoce świeże oraz suszone
Spróbuj sera w towarzystwie owoców: moreli, gruszek, rodzynek, winogron, fig.
Możesz ułożyć ten duet na pieczywie, dodać do sałatki albo zjeść jako przystawkę.

Ser i przyprawy
Sery lubią towarzystwo przypraw i ziół. Możesz wymieszać pokrojony albo pokruszony ser  z dodatkami, możesz też użyć mieszanki jako farszu do pasztecików, warzyw albo nadzienie do wypieków słodkich i słonych.

Ser i orzechy
Spróbuj sera z dodatkiem orzechów laskowych, włoskich, nerkowca, migdałów albo suszonych płatków kokosa. Będą też do niego pasowały pestki słonecznika, dyni, sezam oraz ziarenka siemienia lnianego.

Ser i warzywa
Warzywa to wspaniałe towarzystwo dla serów. Świetne nie tylko w sałatkach i zapiekankach, ale też jako przekąska podczas degustacji deski serów. Stanowią orzeźwiającą przerwę pomiędzy dwoma smakami. Na przykład ogórek i rzodkiewka osłabią mocny smak serów z niebieską pleśnią, a bardzo cienki plasterek kopru zneutralizuje intensywny smak sera koziego.

2) Zdrowy jak ser?
Zbyt duża ilość kalorii i tłuszczu – tak często niesprawiedliwie myślimy o serze.
A przecież ser, wytworzony z kilku prostych składników, w tym przede wszystkim z mleka, to źródło ważnych składników odżywczych takich jak wapń, wysokiej jakości białko czy fosfor.
Spożywany w odpowiedniej ilości, jest niezbędnym elementem zrównoważonej diety.

Bez dodatku glutenu
Większość serów jest bezglutenowa, o ile w produkcji nie zostały wzbogacone innymi składnikami. Najlepiej zawsze sprawdzać etykiety produktu, aby upewnić się czy nie zawiera on pszenicy, jęczmienia ani innych alergizujących dodatków.

Niezbędny w diecie dziecka
Wapń i białko są niezbędnymi składnikami odżywczymi dla wzrostu i prawidłowego rozwoju dziecka. Ser jest doskonałym źródłem tych substancji, a w dodatku są one naturalne i łatwo przyswajalne przez organizm. Ser pomaga dzieciom jeść więcej owoców i warzyw. Brokuły posypane startym ementalerem smakują o niebo lepiej. Można też łączyć twarożek (w tym kozi) z plasterkami owoców albo musem owocowym.

Mała zawartość węglowodanów
Sery są idealne dla osób, które chcą ograniczyć węglowodany w diecie.
Dopóki nie zostaną wzbogacone miodem, owocami czy orzechami zawierają niewiele cukrów. Np. zwykły kozi ser Merci Chef! zawiera ich tylko 0,67 g w porcji 28 gramowej.

Niezbędne tłuszcze
Prawdą jest, że sery zawierają dużo tłuszczu. Bez niego nie byłyby tak gładkie i smaczne. Tłuszcze, podobnie jak węglowodany i białko są niezbędnym elementem zbilansowanej, zdrowej dla organizmu diety. Rozsądne spożywanie sera nie powinno przysporzyć Ci dodatkowych kilogramów. Jeśli zależy Ci na smukłej sylwetce wybieraj najlepiej sery świeże, twarogowe.